Mida on oluline teada eelsoojendi ostmisel
Eelsoojendeid on 3 tüüpi. Esimene tüüp paigaldatakse jahutussüsteemi lõdviku vahele ja see soojendab jahutusvedelikku. Teine tüüp paigaldatakse silindriplokki ja see soojendab samuti jahutusvedelikku. Kolmas tüüp paigaldatakse karteri põhja peale (pindpaigaldusega soojendus) ja see soojendab õli. Iga automudeli jaoks on sõltuvalt mootori omadustest spetsiaalne element.
Mootori eelsoojendi puhul tuleb arvestada, et see on suhteliselt väikese võimsusega (300-500W) ja pakasega -15 kulub mootori temperatuuri tõusuks üle nulli vähemalt 2 tundi. Eelsoojendi eesmärk on teha mootori käivitus sama lihtsaks kui suvel – et saaks käivitada plusstemperatuuril ja lühendada tunduvalt selle edasise soojenemise aega töötemperatuurini.
Elektrilise salongisoojendi võimsus on 1400-1900W ja kulub samuti vähemalt 2 tundi, et temperatuur tõuseks üle nulli ja tekiks tunne, nagu istuksite sooja autosse.
- Lihtsaim ja odavaim lahendus on paigaldada eelsoojendi, juhe ja ühendada vooluvõrku. Pistik on pistikupesas – auto soojeneb, eemaldate pistiku – auto ei soojene. Võite kasutada ka ehituspoest pärit lihtsat pistikupesa taimerit.
- Autos on taimer, kus seadistate enne sisselülituse aja ja töö kestuse, pistate pistiku pistikupessa ja süsteem lülitub õigel ajal ise sisse. Kellaaja muutmiseks või käsitsi sisselülitamiseks peate autosse sisse saama. Selles komplektis laeb laadija alati akut, kui pistik on pistikupesas, ja soojendi lülitub määratud ajal sisse.
- Kaugjuhtimiseks kasutatakse kaugjuhtimispulti või bluetooth-moodulit nutitelefonist juhtimiseks. Saate juhtida pistikupessa ühendatud eelsoojendit, seadistada tööaega, lülitada see sisse ja välja teatud kaugusel autost. Ka selles komplektis laadib laadija alati akut, kui pistik on pistikupesas, ja küte lülitub määratud ajal sisse.
Elektrisoojendit paigaldades on väga lihtne lisada süsteemi akulaadija, mis töötab ja laeb akut, soojendades samal ajal mootorit ja salongi. Soovitame selle paigaldada, kui teil on tavaliselt lühikesed 15-30-minutilised sõidud. See hoiab aku laetuna, pikendab selle kasutusiga ja mis peamine, väldib üllatusi, kui auto talvehommikul lihtsalt käima ei lähe.
Vanematel kui 10-15-aastastel autodel, kus eelsoojendi element tuleb paigaldada silindriplokki, on elemendi paigalduskohas korki väga sageli raske lahti keerata. Selle põhjuseks on korgi roostetamine või oksüdatsioon. Katsed sellist korki jõuga lahti keerata on seotud riskiga kahjustada seda kohta. Selle remont läheb aga kalliks maksma. Võime sellisest paigaldusest keelduda. Sellise probleemiga autosid ei ole väga palju ja reeglina me juba teame neid ja teavitame teid eelnevalt, et meie töökojas pole võimalik seda paigaldada.
Mõni salongianduri tüüp on õhu liikumise suhtes tundlik, mistõttu võib soojendi töö ajal signalisatsioon tööle hakata. Need on niinimetatud ultraheliandurid, mis näevad välja nagu väiksed mikrofonid. Enamasti tekib selline probleem lisasignalisatsioonidega, aga seda ei esine väga tihti.
Igal juhul on oluline nende riskidega arvestada, kuna signalisatsiooni tööle hakkamise probleemi lahendamine ei ole soojendi paigaldamise hinna sees. See on alati lisateenus, mille eest tuleb eraldi maksta.
Selle probleemi saab lihtsalt lahendada salongi andurite väljalülitamisega selleks ajaks, kui kavatsete soojendit kasutada. Kui sellist funktsiooni pole, võib vähendada andurite tundlikkust või salongi ventilaatori kiirust, et vähendada õhu liikumist salongis. Kui tegemist on lisasignalisatsiooniga ja ükski pakutud meetoditest ei aita, on lahenduseks kas anduri vahetamine teise vastu, mis sobib töötama koos soojendiga, või anduri täielik eemaldamine.